Traductor

dilluns, 31 de març del 2014

5

[Volcà o "coulant" de xocolata]

  10/15 minuts    5 racions

➟ Ingredients: 

✓ 2 ous
✓ 2 rovells d'ou
✓ 35gr. de farina de rebosteria
✓ 50gr. de sucre
✓ 120gr. de mantega
✓ 120gr. de xocolata per fondre

➟ Preparació amb thermomix:

Pre calentar el forn a 240ºC.
Al got de la thermomix hi posarem la xocolata, a bocins, i ratllarem durant 20seg./vel. progressiva 5-10.
Afegir la mantega, a bocins, i programar 3min./80ºC/vel.2.
Afegir els ous, els rovells d'ou i el sucre. Barrejar durant 30seg./vel.3.
Afegir la farina i barrejar durant 15seg./vel.3.
Amb la ajuda d'un pinzell untarem els motlles amb una mica de mantega. Penseu que els haureu de desemmotllar en calent, així que tota precaució és bona.
Abocar la mescla a les càpsules o motlles desitjats i fornejar durant 7min./240ºC/calor per dalt i per baix/alçada nº 2.
Servir calent i acompanyat de gelat o nata muntada.

➟ Preparació tradicional:

Pre calentar el forn a 240ºC.
En un cassó hi posarem la xocolata, tallada a bocins, i la mantega. Escalfar a foc lent, per tal que no s'enganxi, i fins que quedi tot ben desfet.
Retirem el cassó del foc i afegim els ous, els rovells d'ou i el sucre. Barrejar fins que s'hagi integrat per complet.
Afegir la farina i barrejar fins que estigui ben integrada.
Amb la ajuda d'un pinzell untarem els motlles amb una mica de mantega. Penseu que els haureu de desemmotllar en calent, així que tota precaució és bona.
Abocar la mescla a les càpsules o motlles desitjats i fornejar durant 7min./240ºC/calor per dalt i per baix/alçada nº 2.
Servir calent i acompanyat de gelat o nata muntada.



 Observacions:

 Si els motlles que utilitzeu són de magdalenes, fornegeu durant 5 minuts. Aquesta recepta està calculada per motlles de 6cm (ample) x 4cm (alt).
✎ El temps de cocció al forn és molt important, ja que si us passeu no quedarà la xocolata desfeta, i si us quedeu curts pot quedar cru. Així que toca practicar fins a encertar amb el temps idoni.
 Els podeu fer amb antelació i a l'hora de servir escalfar 3/4 segons al microones.


































 Pura delícia    

➟ Font: Llibre "Rebosteria i pastisseria" de Vorwerk


5 comentaris:

  1. Sóc la primera? M'encanta poder comentar-te i m'encanta lo preciós i elegant que t'ha quedat el nou blog. Jo canviaria també de blog perquè blogger no en sol·luciona molts problemes de coses que no em funcionen, però com sóc ja la "marisa thermofan", ja, ja, em sabria greu.
    Sobre la recepta que quina gana em dones de menjar-ne un. Has fet unes fotos molt xules i la de la tassa és una cucada. Molts besets i endavant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si si la primera! al final he pogut solucionar la errada dels comentaris, que bé :) La veritat que fa pena per l'altre, però ara hem sento realment a gust amb el bloc. Tot i que amb blogger... tela marinera je je je. Moltes gràcies guapa!! i ara a practicar un coulant sense sucre.
      Petons

      Elimina
  2. T'ha quedat una passada!!! Això és "plaer adult". Muakisss. Eva

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja estàs tardant en estrenar els nous motlles!!!! la recepta ja la tens :)
      Petons

      Elimina
  3. Hola guapa!! Quina passada aquests coulants!!! Jo també tinc les tassetes, jijijiji.
    Una cosa: no em puc subscriure al teu bloc per mail? No veig l'opció, és que no em vull perdre cap recepta, i últimament no tinc gaire temps de posar-me al face...
    Petons guapa!!

    ResponElimina

Gràcies per les vostres visites i comentaris!